[RCT3] VeloniaStad

Plaats hier je leuke RollerCoaster Tycoon 3 screenshots.
  • Advertentie
Kun je niet wachten om lid te worden? Klik hier!

[RCT3] VeloniaStad

Berichtdoor ColinC » di feb 23, 2010 3:14 pm

Voordat ik begin:
Dit is het eerste grootste project van me ooit, heb nooit eerder een stad of iets gemaakt dus tips zijn welkom!
Ook zie je nog vele kale "gras" plekken naast de wegen, Hier ben ik dus nog niet begonnen met bouwen! begin daar dus niet over!

Een nieuwe maar nog naamloze stad is van de grond gekomen.
Deze stad is vooral zakelijk gericht en dus zul je er veel kantoren tegenkomen.
De ideale werkplek voor een werkgever dus.
Er is in de stad dan ook veel werkgelegenheid.

De woningen worden naar verwachting binnen enkele maanden opgeleverd, je zult deze dus niet tegenkomen op de foto's omdat we die simpelweg niet mochten fotograferen.

In deze prachtige maar nog naamloze stad zul je veel tegenkomen!
Een kermis, Een tram station, Een groot hotel van de groep: van der Tuyt Hotels.

Niet alleen zakelijke ondernemingen kiezen ervoor om zich in de stad te vestigen, ook de NS komt samen met ProRail in een nieuw kantoor aan de rand van de stad.
Hierbij wordt ook gewerkt aan een groot spoorvernieuwing die mogelijk een verbinding met de stad zal maken.
Nu heeft het spoor alleen een verbinding naar een andere stad.
Een groot opstelterrein is hier al bijgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naar verwachting zal NS in samenwerking met Railion ook het goederenvervoer vanaf hier opstarten naar andere steden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de kids een kleine speeltuin:

Afbeelding

Op dit moment wordt er nog met man en macht aan deze 2 super deluxe gebouwen gewerkt.

Afbeelding

Het van der Tuyt Hotel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kermis

Afbeelding

Afbeelding

Waar nu de stad op gebouwd is heeft zich vroeger vreselijke dingen voorgedaan m.b.t de tweede wereldoorlog.
Zo heeft Duitsland hier een klein kamp verborgen gehouden.
Na ontdekking werd dit kamp volledig tot aan de grond gelijk gemaakt.
Enkele slachtoffers die hier gesneuveld zijn hebben hun eigen herdenkplaats.

Afbeelding

Afbeelding

Het tramstation wat nog in aanbouw is, maar al wel wordt gebruikt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook het bedrijf van succesvolle ondernemer Glenn Tuyt (ook eigenaar van het hotel) vestigt hier zijn kantoor met een werkelijk luxe villa voor zichzelf erachter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand ideeën voor een naam?

Of verdere tips?
Laatst bijgewerkt door ColinC op za feb 27, 2010 5:11 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
ColinC
RctIsland lid

Re: [RCT3] Naamloze stad?

Berichtdoor ID@ve » di feb 23, 2010 4:10 pm

Het ziet er goed uit, hier nog wel een paar tips:

- op sommige plekken is het redelijk kaal, probeer dat op te vullen met kleine gebouwtjes of met wat meer beplanting.
- er zitten wat gebouwen tussen die erg vierkant lijken, probeer wat meer te differentieren met de vormen.

is this it? of komen er nog verdere updates?

Tiger,
Was: tiger13b
ID@ve
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hielke » di feb 23, 2010 4:23 pm

Ziet er erg nice uit, ik raad je alleen aan wat tiger13b zegt, de lege stukjes dus wat opvullen en de gebouwen at minder vierkante vormen geven, en zelf raad ik je aan meer bomen te plaatsen. Ook in een stad staan vrij veel boven.
Hielke
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor ColinC » di feb 23, 2010 8:00 pm

@Tiger13b: Dankje.
Klopt er staan nog wat lege ruimtes tussen wat gebouwen, die zal ik inderdaad opvullen.
Als je bedoelt waar het gewoon groen is. Dan klopt het daar wordt dus nog bijgebouwd.
Ja er komen nog veel meer update's, ben nog lang niet klaar :P
Met die vierkante gebouwen zal ik kijken wat ik kan doen.

@Hielke: Bedankt.
Ik had heel veel bomen neergezet alleen doordat ik er moest bouwen gingen ze al gauw weer weg :P Dus die moet ik even op wat handige plaatsen neerzetten.

Loop eens door het centrum van Almere btw, je zult geen boom zien.
ColinC
RctIsland lid

Berichtdoor Hielke » do feb 25, 2010 2:00 pm

Haha, dat kan kloppen. Ik ben nog nooit in Almere geweest maar wel vaak zat in andere steden. In de winkelstraten staan in ieder geval niet veel bomen, maar buitenaf waar de mensen wonen vaak wel. :P Ik ben benieuwd naar de komende updates.
Hielke
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor ColinC » do feb 25, 2010 6:27 pm

Los ervan: Heeft er al iemand ideeën voor een naam voor de stad?

Inmiddels zijn er een aantal jaren voorbij gegaan en is er veel activiteit geweest in de nog-steeds-naamloze stad.
Zo heeft de NS in samenwerking met ProRail zich inmiddels weten uit te breiden maar is er nog steeds geen spoornetwerk door de stad.
Wel begint het bussen-netwerk zich langzaam uit te breiden.
Verder zijn er tientallen woningen opgeleverd en verkocht.
Naar verwachting komen er over 2 jaar nog meer woningen.

Rondom het hotel is er opnieuw bestraat met asfalt en loopt dit fijner voor de mens.
Minpunt is dat de gemeente conflicten heeft met de kermis exploitanten (waar het terrein overigens ook geasfalteerd is).

Afbeelding

Afbeelding

Doordat de gemeente zo veel heeft moeten uitgeven de laatste tijd en de onverwachtse bijkomende kosten voor groen onderhoud moet de gemeente zuinig aan doen met het geld.
Dit betekend enkele tarieven verhogen en uitgaven beperken.
Dit heeft zo z'n gevolgen.
Kermisexploitanten moeten ineens meer betalen en weigeren dit.
Gevreesd wordt voor het ergste en dat is vertrek van de exploitanten.
Verder is er aan de rand van de stad een klein gebouw opgebouwd welk zou dienen als kleine kerk.
Echter is deze nooit helemaal afgebouwd en is deze komen te vervallen.
Wat je er nu zult aantreffen zijn bankjes en een vervallen gebouw.

Afbeelding

Afbeelding

Ook heeft de gemeente een conflict met het van der Tuyt Hotel.
De oude watertoren voor het hotel moet worden afgebroken vindt de gemeente.
Deze watertoren is 40 Jaar geleden voor het laatst gebruikt.
Directeur Glenn Tuyt vertelt tegenover de media: "Deze watertoren straalt iets monumentaal uit en geeft sfeer aan het hotel.. Aan afbreken denken we niet aan!"

Afbeelding

Terug naar de NS.
Het kantoor is zo goed als afgebouwd en de opstelsporen zijn af.
Niet alleen het kantoor staat er, maar ook een kleine werkplaats voor spoedreparaties.
Er is slechts capaciteit voor 1 trein maar naar verwachting zal dit uitbreiden als dit een succes wordt.
De wissels zijn winterproof gemaakt bij het opstelterrein zodat de treinen gewoon inzetbaar zijn bij problemen.
De sporen om de treinen te keren zullen ook nog komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over naar de woningen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de bouw van het gemeentehuis is bijna klaar.
Het interieur moet nog worden geplaatst en rondom het gebouw met het een en ander nog gebeuren.
ColinC
RctIsland lid

Berichtdoor ColinC » za feb 27, 2010 11:05 am

----------
Nog steeds: Heeft iemand nog ideeën voor een naam voor de stad??
----------
We zijn 1 jaar verder en kleine wijzigingen hebben zich voorgedaan..
We beginnen bij de werkplaats van NedTrain.
ProRail kreeg klachten over het spoor die erheen liep.. Een spoor die omhoog ging en direct een bocht maakte was niet goed, ProRail heeft na aanleiding hiervan besloten dit aan te passen.

Afbeelding

Afbeelding

Verder is de NS samen met ProRail begonnen aan een spoornetwerk die ook binnen de stad loopt en het "stationnetje" is bijna klaar.
Het spoor is gedeeltelijk aangelegd, omdat er alleen stoom en diesel treinen zullen rijden op het traject bespaart dit veel bouwtijd ivm bovenleidingen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder zijn de conflicten tussen de gemeente en de kermisexploitanten zo erg uitgelopen dat ik helaas moet mededelen dat ze niet meer op het plein zullen staan en vertrokken zijn..
Hierbij de minder leuke foto's..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat er nu op het plein zal komen is nog onbekend.
Verder is het gemeentehuis opgeleverd en klaar voor gebruik.
Uiteraard zal er buiten nog allerlei aanpassingen gebeuren maar het gebouw is zo goed als af.

Afbeelding

Afbeelding

Bij de woningen schiet het nog niet heel erg op..
Het bouwbedrijf is van plan de voortuinen van de woningen aan te passen en elk huis iets unieks te geven.
Slechts 3 woningen zijn bijgebouwd en 1 grote villa die speciaal is gebouwd voor een persoon wiens naam nog niet bekend is.
Zal het de beroemde ondernemer Glenn Tuyt zijn? Of toch de wereldberoemde designer Anne Smeets?

Afbeelding

De tuin van het van der Tuyt Hotel is opnieuw betegeld met tegels ipv asfalt.

Afbeelding

En verder is er nieuw bijgebouwd vlakbij het opstelterrein van de treinen een kasteel!
Dit om toch wat attractie's binnen de stad te krijgen is besloten dit te bouwen.
In het kasteel vind je informatie over de hele oude tijd, wat er toen allemaal in de stad stond en in de omgeving.
Verder zijn er diverse kraampjes binnenin te vinden en is het mogelijk op het dak te kijken, naar het uitzicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stay tuned!
ColinC
RctIsland lid

Re: [RCT3] VeloniaStad

Berichtdoor ColinC » za feb 27, 2010 5:11 pm

BREAKING NEWS!

Afbeelding

VELONIASTAD - Vrijdagmiddag is er brand uitgebroken in het van der Tuyt Hotel.
Volgens woordvoerders gaat het om een zeer grote brand die vandaag (zaterdag) nog steeds woedt.
Volgens politiewoordvoerder Cas zijn er tot nu toe 26 Gewonden gevallen en is er 1 persoon overleden door verstikking.
" Dit is de grootste brand die Veloniastad ooit heeft meegemaakt! " vertelt een omstander.
Glenn Tuyt, eigenaar van het hotel is geëmotioneerd en wilt nog niet reageren tegenover de pers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vanuit redactioneel kantoor

Afbeelding

Wij houden u zo goed mogelijk op de hoogte.
ColinC
RctIsland lid

Berichtdoor ColinC » za feb 27, 2010 5:36 pm

ColinC
RctIsland lid

Berichtdoor ColinC » za feb 27, 2010 7:23 pm

Afbeelding

Het is maandag en het vuur bij het hotel is eindelijk geblust.
Slechts kleine mistige wolken scharrelen er rond alsof het een spookhuis is geworden..
De politie gaf toestemming aan pers om foto's te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Het hotel is op vele plekken ingestort en de muren staan nu nog redelijk stevig..
Maar wat wel zeker is, is dat het hotel als verloren beschouwd kan worden.
Het hotel zal dan ook de dag erna worden gesloopt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De tuin van het hotel, deze is heel overgebleven en is helemaal verlaten..

De volgende dag was alles uitgelucht en kon het bouwbedrijf alles slopen.
Ook de tuin zou worden weggehaald.
Omdat de watertoren ook nog heel was en bijna als officieel monument mag worden beschouwd is deze beschermd met steigers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het overgebleven hek..

Uiteindelijk na 3 dagen werk was alles weg en werd begonnen aan de tuin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In totaal zijn er 28 Gewonden geteld waarvan er 3 nog slecht aan toe zijn.
Slechts 1 persoon heeft het niet overleeft.

Gemeente Velonia krijgt veel kritiek over zich heen vanwege de slechte opkomst van hulpdiensten.
Woordvoerder van de gemeente vermeld: "Onze stad beschikt nog niet over een uitgebreide politie en brandweer kazerne, hierdoor kunnen niet alle hulpdiensten snel hier zijn."

Niet alleen hierover krijgt de gemeente kritiek, maar ook samen met NS en ProRail over het sporennetwerk wat 1 grote ramp is.

Afbeelding
De woningen, rechts is nog in aanbouw.

Bewoner Anne meldt: "Het spoor wat gebouwd wordt is 1 grote flop! We worden gek van het geboor, en wat gebeurt er? Helemaal niks!
Wegen worden afgezet en muren beginnen te scheuren! "

Overbuurman Fabben vertelt: "Het is 1 grote fout geweest om het spoor hoog te bouwen en niet laag.. Hierdoor kost het extra veel geld om goeie ondersteuningen te bouwen.. Plus de bruggen om over de weg te kunnen kosten klauwen vol geld.. "

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De muren worden opgebouwd en weer afgebroken.. Het is 1 grote ramp! aldus bewoonster Anne

Fabben voegt eraan toe: "Er zijn zelfs 2 bruggen over wegen die te LAAG zijn gebouwd! Hierdoor kunnen vrachtwagens en bussen er niet meer door.. Dat is wel de grootste blunder die een bedrijf kan maken! "

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De NS was niet bereikbaar voor commentaar maar een woordvoerder van ProRail verklaart tegenover ons: " We geven inderdaad toe dat het bouwen van een spoor die alleen maar hoog blijft en ineens nog hoger gaat een fout is geweest..
We hadden gedacht dat het goedkoper zou uitpakken maar tevergeefs.. "

Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat aan tafel met de gemeente, ProRail en NS om te praten over het probleem.
ColinC
RctIsland lid

Berichtdoor ID@ve » za feb 27, 2010 8:16 pm

Het lijkt wel alsof je het steeds meer aan het "afraggelen" (is dat een woord?) bent. Dus daarom een beetje een algemene tip: ik denk dat je beter kan concentreren op kwaliteit. In plaats van quantiteit.

Ook vind ik de verhaaltjes erachter een beetje irritant. Maar dat zal wel aan mij liggen (a)
Was: tiger13b
ID@ve
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hielke » za feb 27, 2010 9:04 pm

Het woord "afraffelen" ken ik wel, volgens mij bedoel je dat ook :P
Ik vind het wel leuk om te lezen, alleen zelf ben ik nooit zo van het maken van parken met een verhaal ^^ Misschien is het wel het proberen waard.

Vooral tegen ColinC, je bent aan het bumpen (dubbelposten), als je je bericht wijzigt word het voor de anderen gemarkeerd als ongelezen. Zou je je ook nog even willen voorstellen?
Hielke
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor ColinC » ma maart 01, 2010 12:28 pm

@Tiger13b: Ik zal erop letten ;)

Ik post dubbel omdat ik dit park op meerdere fora's post, en dan is Plaats reactie gewoon het snelst voor mij.
Maar zal eraan denken.

Afbeelding

Voorlopig de laatste update eventjes.
Vanaf morgen ga ik 3 weken lang op stage, en ben ik doordeweeks intern en alleen in het weekend thuis.
Ik weet niet of ik dan nog zin heb om even te RCTen.. Dus ga er maar vanuit dat het even 3 weken stil ligt..
-------------

Dagen is overlegd over wat er moest gebeuren met het spoor..
Ik als journalist zijnde was daar vaak bij zo'n overleg aanwezig..
Zelfs de politiek moest zich ermee bemoeien voordat er actie kwam.

Het spoor zal en moest laag gebouwd worden, ook moest het station op een gunstigere locatie worden geplaatst.
Dit zou een flinke (...) voor spoorbeheerder ProRail zijn, maar als ze daadwerkelijk een groter netwerk willen hebben zullen ze dit toch moeten doen.

De rails zouden verwijderd worden en tijdelijk opgeslagen in een super magazijn, buiten de stad.
De ondersteuningen en muren etc. Moesten gewoon afgebroken worden.
Dit zou in stapjes gebeuren.

Afbeelding

Helaas brak de mexicaanse griep uit en ook ik werd er helaas door getroffen.
Hierdoor was ik niet in staat om mijn werk te doen.
En dat vlak voor mijn vakantie!
4 Weken nadat ik goed uitgegriept was startte mijn vakantie.
Ik ging 2 maandjes weg naar Amerika, niet alleen voor vakantie maar ook voor mijn werk..
Niet wetende dat er in de stad iets gebouwd werd wat niemand had verwacht.

Bij terugkomst schrok ik me dood.
Ik reed langs de welbekende weg en zag ineens een joekel van een gebouw staan die in aanbouw was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik reed direct naar het persbureau toe en regelde de nieuws helikopter.
Ik pakte mijn camera en we vlogen over het gebouw heen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De 2 aparte wegen zijn allemaal wegen voor eenrichtings verkeer.
De linkerbanen is voor de ingang en de rechterbaan die een brug heeft over de weg is de uitgang.

Ik zag het! Het werd een winkelcentrum!
Nadat we geland waren was ik direct begonnen met het bellen van het bouwbedrijf om te regelen dat ik foto's kon maken.
En ja hoor, ik was nog niet eens thuis geweest met mijn koffers of ik kon al terecht.
Direct reed ik er weer heen en mocht ik foto's maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slechts een klein gedeelte was maar geasfalteerd en betegeld. Dit was ook maar voor het bouwverkeer gedaan.

De aannemer vertelde mij dat er een zeer groot winkelcentrum zou komen met verschillende winkels en restaurants.
Ik ben benieuwd wat het resultaat hiervan zou worden..

Ik en de andere bewoners waren echt benieuwd...

Tot over 3 weken!
ColinC
RctIsland lid

Berichtdoor ColinC » za maart 27, 2010 12:15 am

Afbeelding

Maanden zijn verstreken en in de gemeente hangt een grimmige sfeer.
De politiek heeft zich bemoeid met de ontwikkeling van de stad.
Politicus Darline Verougstraeten vertelt: " De gemeente begaat te veel blunders wat teveel geld kost, wij moeten dan wel ingrijpen! "

Een voorbeeld hiervan is het totaal uit de hand gelopen sporennetwerk wat weer afgebroken moet worden en opnieuw aangelegd moet worden.
Overigens zijn ze nog steeds bezig met de sloop.

Afbeelding

Maar behalve slechte ontwikkelingen zijn er natuurlijk ook goeie!

Aan de kant van de woonwijk is een buurtsuper gevestigd welk al operationeel is!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens is het niet verstandig 's avonds erheen te lopen, de straatverlichting is nog altijd niet geplaatst.

Behalve de buurtsuper gaan we gauw door naar het winkelcentrum!
Er is vooruitgang !
De paden liggen er rondom en erin en op wat glasplaten die geplaatst moeten worden na kunnen winkelbeheerders hun spullen alvast verhuizen.
De toegang tot de parkeerplaats gebeurt nog wel met zogenaamde "ticket booths"
De prijzen voor het parkeren zullen naar verwachting ongeveer 50 Eurocent per 2 uur zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De uitgangsweg die over de hoofdweg loopt moet aangepast worden vindt Rijkswaterstaat.
De weg met de bocht is te gevaarlijk in onstuimige weersomstandigheden.
De aannemer zal aan tafel gaan met Rijkswaterstaat voor een oplossing.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-------------------------------
Update 26 Maart 2010

Afbeelding

Afbeelding
WIJZIGINGEN

Lijn 50 Velonia tramstation -> Warande Route gewijzigd
In verband met werkzaamheden zal bus 50 via een aangepaste route rijden.
De halte: "Gemeentehuis" vervalt hierdoor, reizigers dienen om te reizen via de wijk Warande of via tramhalte "ZimpleCreations kantoor"
Onze excuses voor het ongemak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[i]De weg die u op bovenstaande foto ziet zal rechtgetrokken worden zodat het zonder rare bochten rechtdoor leidt.

-------

Een groot feest is het in het nieuw geopende winkelcentrum "CentroMall".
Bij de opening komen duizenden bezoekers af op de nieuw geopende winkels zoals C&A, H&M, Blokker, Saturn, Media Markt etc.
Het verkeer lijkt hier hinder van te ondervinden, bezoekers proberen voor te dringen op de parkeerplaats door via de uitgangsweg een parkeerplek te krijgen.
Om dit te voorkomen is er een gedeelte afgesloten en zijn er extra verkeersregelaars ingezet om het verkeer goed te leiden op het terrein.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij het nieuwe winkelcentrum is een tijdje geleden al een start gemaakt aan een nieuw treinstation wat onderdeel zal zijn van het nieuwe sporennetwerk in de stad.
Helaas heeft de NS het niet voor elkaar gekregen om dit tegelijk met de opening van het winkelcentrum te kunnen openen.
Verwacht wordt dat dit nog wel even zal duren.

Afbeelding

Zoals u al eerder heeft gezien een update is er een brug over de grote weg gebouwd voor het uitgangs-verkeer.
Helaas blijkt deze brug niet veilig genoeg te zijn voor veel verkeer en zal het verkeer anders moeten worden geleid, dit zal gaan via het kantorencomplex.
Mogelijk zal de brug zelfs afgebroken worden!

Afbeelding

Afbeelding

Verder kan Veloniastad met trots het nieuwe politiebureau openen!
Beroemd ondernemer Glenn Tuyt mocht het bureau openen met het motto: " Veiligheid voor iedereen! "
Voorheen moesten politiewagens uitrukken vanuit andere steden wanneer er een ongeval gaande was.
Dit maakte de uitruk tijd te lang, met het nieuwe bureau is de uitruk tijd met maar liefst 75% versneld!

Afbeelding

Afbeelding

------------------
2e update 26 Maart 2010

Afbeelding
ColinC
RctIsland lid

Berichtdoor ColinC » zo apr 11, 2010 8:37 pm

LAATSTE UPDATE OP DEZE SITE.
Deze site is gewoon echt dood, ik ga er niet omheen draaien daarom post ik hierna niet meer verder op dit forum.
Mocht je de updates van deze stad willen volgen? Dan kun je hem vinden op www.coasterlimit.nl

Het nieuwe winkelcentrum heeft een feestweek gehad waarbij er sprake was van extreme drukte.
De politie heeft extra agenten ingezet om het verkeer goed door te laten stromen.
Parkeerplaatsen bij het WKC zitten overvol en men parkeert de auto in de stad en gaat per bus verder.

Foto's van de drukte:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder heeft de gemeente niet stil gezeten! Weet u nog? Het "kermis" terrein wat maanden leeg lag?
De gemeente heeft besloten hier een grote centrale parkeerplaats van te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook is het spoor bijna zo goed als af!
De laatste testritten worden uitgevoerd en dan zullen de stations afgemaakt worden.
Overigens nieuw in de stad: Het spoor wat van naastgelegen stad Lamere af komt richting opstel is volledig geëlektrificeerd! Dit geeft nu de mogelijkheid om ook elektrische loc's te kunnen stallen op het opstel en voor onderhoud.

Afbeelding

Afbeelding
Een station aan de rand van de stad

Afbeelding
Het nieuwe station wat bij het winkelcentrum zal komen

Afbeelding
Een nieuw testmiddel, een schuine overgang.

Afbeelding
Het geëlektrificeerde deel

Afbeelding

Afbeelding

Verder is de onveilige autobrug van het winkelcentrum bijna zo goed als gesloopt!
In ieder geval boven het wegdek zul je niks meer aantreffen!

Afbeelding

Afbeelding

Het nieuwe asfalt ligt bijna door de hele stad! In ieder geval rondom het gemeentehuis wel! Daar is de weg gelijk gemaakt zodat het goed doorstroomt en is de bushalte weer teruggeplaatst welk weer in gebruik is.

Afbeelding

Omdat het busvervoer in de stad toeneemt kan Connexxion niet elke keer een bus laten komen van het wagenpark 2 steden verderop.
Connexxion laat daarom een nieuw wagenpark bouwen in Veloniastad.
De bouw is in volle gang en zal vlakbij het opstelspoor te vinden zijn.

Afbeelding
De nog onafgemaakte weg naar het wagenpark

Afbeelding
De nog niet afgewerkte loods voor onderhoud van de bussen.

Afbeelding

Wat waar precies allemaal komt blijft nog even een verrassing!
ColinC
RctIsland lid

• Advertentie
Kun je niet wachten om lid te worden? Klik hier!

Keer terug naar Screenshots