Hier mijn tweede tutorial voor de site: Hoe RCT1 en RCT2 te spelen zonder CD-rom!
Deze truc is handig als je te lui bent om naar de kast te lopen om daar de cd-rom uit te halen (wat ik steeds moet doen). Deze truc heb ik alleen getest op Windows, dus als je bijvoorbeeld Ubuntu of MAC-OS op je computer hebt staan moet je maar even kijken of het ook werkt. Deze truc werkt niet zonder dat je de game hebt gespeeld en hem één keer hebt gespeeld. Als je aan die eisen voldoet ben je klaar om aan deze tutorial te beginnen.
Start RollerCoaster Tcoon 1/2 op zonder dat de CD-rom in de Cd-romspeler. Als er nu een nieuw venster komt moet je controleren of een backslash ("\") achteraan in het inputveld staat. Dat is belangrijk voor de volgende stappen.
Klik het venster weg, en open Windows Verkenner (en bij een ander OS natuurlijk hun verkenner). Zoek naar de map waar je RollerCoaster Tycoon hebt opgeslagen, en kopieer het pad, dat staat in de adresbalk. Als er geen backslash achter staat, en die stond er wel achter in het venster die je opende in de eerste stap, zet die er dan achter.
Open RollerCoaster Tycoon 1/2 nu nog eens, en plak het pad in het inputveld. Klik op "OK", en dan zal RollerCoaster Tycoon zichzelf openen zonder CD-rom.
Wat extra uitleg:
Ik kwam hier achter toen ik eens zat te computeren en RCT2 wilde spelen, maar ik wist niet meer dat ik de CD-rom netjes had opgeborgen. Er opende ik een venster met de waarde "E:\" in het inputveld, en ik ging RCT2 even halen.
Later na het spelen opende ik Windows Verkenner en keek ik bij de E:\ CD-rom en ik zag at die er precies hetzelfde uitzag als de map waar het was geïnstalleerd. Zo was ik op het idee gekomen dit te proberen en vandaar deze tutorial.
RCTisland.nl Copyright © 2008 - 2009